برنامه مدونی برای ماندگاری گردشگر در گیلان داشته باشیم

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه صنعت گردشگری گفت که لازم است برنامه مدونی برای افزایش ماندگاری گردشگران در استان داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان گيلان، سید محمد احمدی روز دوشنبه در نخستین همایش تحول اقتصادی گردشگری در سالن الغدیر استانداری گیلان در رشت با بیان اینکه درآمدهای نفتی نتیجه فعالیت های اقتصادی نیست، افزود: فروش نفت ما با تولید ناخالص داخلی تطابقی با یکدیگر ندارد؛ نفت را می فروشیم و در ازای آن هیچ فعالیت اقتصادی نصیب ما نمی شود و بایستی به سمت محورهای دیگر توسعه پیش رویم.

وی محورهای توسعه در گیلان را در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات که گردشگری جزئی از آن است، عنوان و اظهار کرد: گیلان جاذبه های بی نظیر و کم نظیری دارد و سالانه 20 تا 30 میلیون گردشگر در این استان حضور دارند و بر این مبنا لازم است برای افزایش ماندگاری گردشگران برنامه مدونی داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خاطر نشان کرد: واژه دیپلماسی گردشگری را در دنیا و سطح ملی تجربه می کنیم، در سطح استان هم می توانیم تجربه خوبی در این باره داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و با تاکید بر این مطلب که نباید خودمان را از آموزش بی نیاز بدانیم، اضافه کرد: برگزاری همایش های این چنینی برای تبادل تجربه و بهره گیری از تجربه های همدیگر در قالب گفت و شنود بسیار کمک کننده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش در نخستین همایش تحول اقتصادی گردشگری با یادآوری موضوع کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه گیلان اظهار داشت: این استان دارای 238 هزار هکتار زمین شالیزاری است که طرح تجهیز اراضی برای صرفه اقتصادی کشاورزان در دستور کار است.

وی با اشاره به موضوع بوم گردی در گیلان و برخی نقدها در این باره خاطر نشان کرد: بوم گردی موضوع عمیقی است؛ هدف گذاری ما در گیلان پنج هزار واحد بوم گردی بود که در زمان حاضر، برای حدود 700 مورد از این واحدهای بوم گردی از طریق قانونی پروانه و تسهیلات قائل شدیم.

نخستین همایش تحول اقتصادی گردشگری در گیلان با توجه به تاکیدات استاندار در شورای مهارت استان با هدف ایجاد تحول در آموزش های گردشگری در محورهای تحول اقتصادی گردشگری شامل مدیریت منابع انسانی، پیشران صنعت گردشگری، مکانیسم برآورده سازی وعده های برند در بنگاه ‌های گردشگری، الگوهای کلیدی آموزش مهارتی در بهبود بهره‌ وری صنعت گردشگری، مدیریت تضمین کیفیت خدمات در گردشگری، تجربه های موفق بین المللی در خلق مزیت رقابتی مراکز گردشگری با توسعه منابع انسانی برگزار شد.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن ساعت ۱۴:۰۸
  • تعداد بازدید: 3179